Lieve mensen,

Wat ben ik blij met alle flexibiliteit en creativiteit die we in onze gemeente ervaren in deze onwerkelijke tijd. Daar mogen we met elkaar trots op zijn. Ik zie onze predikanten heel druk met het digitaal vormgeven van pastoraat en erediensten. Zeker in de stille week een huzarenstuk. Als kerkenraad en taakgroepen vergaderen via digitale platforms. We zien overal gemeenteleden die alternatieven bedenken voor wat we - voor de komst van Corona - zo gewoon vonden. Het belangrijkst is dat we in welke vorm dan ook blijven omzien naar elkaar en dat lijkt behoorlijk goed te lukken. Bezoeken worden telefoongesprekken. Mensen helpen elkaar met boodschappen doen, hond uitlaten en andere dagelijkse bezigheden. Voor mensen die alleen wonen is extra aandacht. Er komen meer nieuwsbrieven uit en de website is actueler dan ooit. Diensten zijn digitaal te volgen en worden steeds mooier vormgegeven. In alle leeftijdsgroepen ontstaan nieuwe vormen van ontmoeting.

En zonder de zorgen die er ook zijn te bagataliseren, wil ik vooral stilstaan bij al het moois dat ontstaat. Ik wil u allen bedanken voor al dat moois. Velen van u zijn bescheiden voor de rol die zij in dat geheel hebben. Volgens mij helemaal onterecht. Iedere bijdrage, hoe klein ook, draagt bij aan ons gemeente zijn. Ik bedank dan ook iedereen voor zijn inspanningen groot of klein, die ervoor zorgen dat de lofzang voortgaat, dat aandacht voor elkaar vorm blijft krijgen, zodat eenzaamheid draaglijk blijft. Ik vertrouw erop dat we dat samen vol blijven houden.

Nog altijd zijn er met regelmaat contacten met de andere wijken binnen de PgH. We houden elkaar op de hoogte, delen ervaringen en proberen elkaar waar mogelijk te ondersteunen. We zien in alle wijken mooie nieuwe initiatieven. Ook als Algemene kerkenraad van de PgH zijn we digitaal bijeengeweest om ervaringen uit te wisselen en elkaar te bemoedigen. De voorzitter van de AK zal via de Kerkbrink communiceren. Als voorzitters van Morgenster, Regenboogkerk en Bethlehemkerk hebben we het initiatief genomen een gezamenlijke paasgroet uit te brengen. Het resultaat ziet u hier:[ klik hier voor de Paasgroeten ]

Ik wens u gezegende en hoopvolle paasdagen en nogmaals

Houd moed en heb lief.

Paul Dirk van Buuren, voorzitter kerkenraad Bethlehemkerk