Dankzij giften van gemeenteleden en opgebouwd vermogen kan de kerk in stand worden gehouden. Het college van kerkrentmeesters draagt zorg voor dit bezit van onze Protestantse gemeente. Het college regelt onder meer het financiële beleid van de gemeente en het beheer van de gebouwen.

Voelt u zich betrokken bij de kerk? Heeft u enige kennis van gebouwbeheer en/of financiële zaken? Dan is het college op zoek naar u. Er zijn twee vacatures: voorzitter en secretaris.

Werkzaamheden voorzitter (m/v)

• Leiden van de vergaderingen (8x per jaar)
  • Vertegenwoordiging in het Breed Moderamen (10x per jaar) en de algemene kerkenraad (6x per jaar) van de Protestantse gemeente
  • Toetsing voorgenomen besluiten aan het beleid van de Protestantse gemeente
  • Voeren van functioneringsgesprekken
  • Opvolging van acties in de gaten houden
  • Tekenbevoegd en samen met de secretaris en penningmeester verantwoordelijk voor dagelijks bestuur
  • Meedenken over lange termijn beleid en planning
  • Overige voorkomende werkzaamheden

Werkzaamheden secretaris (m/v)

• Voorbereiding en verslaglegging van vergaderingen (8x per jaar)
  • Contactpersoon voor in- en uitgaande post
  • Vertegenwoordiging van het college naar buiten
  • Aanspreekpunt communicatie en redactionele zaken (Kerkbrink, nieuwsbrieven)
  • Bijhouden (collecte) roosters
  • Tekenbevoegd en samen met de voorzitter en penningmeester verantwoordelijk voor dagelijks bestuur
  • Meedenken over lange termijn beleid en planning
  • Overige voorkomende werkzaamheden

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Robert den Toom, e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. 06-22919540. Of vraag de kerkrentmeester in uw eigen wijkgemeente om meer informatie.

Tegel Vieringen online 2Tegel Vieringen online 2nieuwszaal huren