Het ‘Paastriduüm’, de drie diensten van Witte Donderdag, Goede Vrijdag en de Paaswake, begint in de Morgenster, om half acht op donderdag 28 maart. We maken ditmaal gebruik van liedboeken (uitgereikt of zelf meegenomen), daarnaast krijgt U een boekje uitgereikt waarin de drie diensten kort weergegeven worden. Dat boekje gaat later eerst naar de Bethlehemkerk en tot slot naar de Regenboogkerk.

In deze dienst vieren we de instelling van het delen van Brood en Wijn – en ervaren dat ook aan den lijve. De vaste hoofdlezing is uit het Evangelie van Johannes, hoofdstuk 13.
Na de viering kunt u beneden in de Morgenster live op groot scherm The Passion vanuit Zeist meemaken.

Orde van dienst
Muziek: ‘Ich bin’s, Ich sollte büßen’ uit de Mattheüs Passie van J.S. Bach.
Aansteken van de kaarsen op tafel
Groet en bemoediging
Drempelgebed
Zingen: Psalm 67: 1 en 2
Smeekgebed gevolgd door enkele malen te zingen: ‘Blijf met uw genade bij ons’ [256]
Schriftlezing: Exodus 12: 14-20
Zingen: ‘Dat wij onszelf gewonnen geven’ [816]
Schriftlezing: Johannes 13:1-15
Zingen: ‘Je hebt je vrienden toen bijeen geroepen’ [998]
Muzikaal intermezzo: ‘Wenn Ich einmal soll scheiden’ uit de Mattheüs Passie van J.S. Bach.
Meditatie
Als overgang naar de tafel zingen wij: ‘Zoals ik ben, kom ik nabij’ [377]
Voorbeden, besloten met 368f
Inzameling van de gaven onder orgelspel: avondmaalscollecte voor de voedselbank