Aan de Choral Evensong van donderdag 25 april 2024 werkt het Vocaal Theologen Ensemble, o.l.v. Hanna Rijken mee. Organist is Arno Rog en voorganger ds. Erik van Halsema.

Dr. Hanna Rijken, theoloog en musicus, is in juni 2022 benoemd als Universitair Docent ‘Theologie en de kunsten (in het bijzonder kerkmuziek)’ aan de PThU in Amsterdam. Zij was een van de drijvende krachten achter de Choral Evensong & Pub in Utrecht. Ze is oprichter en dirigent van het Vocaal Theologen Ensemble en het Codarts Kerkmuziek Ensemble.

In deze viering klinken onder andere Magnificat en Nunc dimittis in Bes van Stanford, Preces & reponses van Ayleward en psalm 98 van Lawes. Van Thatcher en Tallis klinken twee anthems. We zingen samen hymns en luisteren naar orgelwerken van Willan en Bach.

Donderdag 25 april 2024, 19.30 uur, Oud-Katholieke St. Vitus, Melkpad 14, Hilversum. Er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd. De Choral Evensong valt onder auspiciën van de Raad van Kerken Hilversum. Kijk voor meer informatie op Evensong Hilversum.