Wie van wandelen houdt, woont in Hilversum goed. Rondom liggen heidevelden, bossen en plassen. Voor ieder wat wils dus.
Vanuit meerdere wijken wordt gewandeld. Men gaat vaker dan alleen op Hemelvaartsdag.Het is geen dauwtrappen, blootsvoets door het nog vochtige gras. Er wordt gewandeld voor de gezelligheid, om de omgeving te leren kennen en elkaar te leren kennen. Janet van Dijk sprak met de wandelaars.

Wandelen met Maria
Elke derde zondagmiddag van de maand kunnen belangstellenden vanuit de Bethlehemkerk ‘wandelen met Maria’. De aankondiging verschijnt die ochtend op de beamer in de kerk. Maria Kruithof is de initiatiefneemster. “Ik ben de wandelgroep gestart omdat iemand uit de ‘middengeneratie’ eens opmerkte dat er zo weinig wordt aangeboden voor deze leeftijdsgroep. Ik denk dan onmiddellijk: wat kan ik daaraan doen?” Inmiddels is ‘wandelen met Maria’ een vast gegeven: om 14.00 uur verzamelen bij de kerk, en als er auto’s zijn, kan wat verder weg gewandeld worden. Het gaat altijd door, behalve als de regen met bakken uit de hemel valt.

“Er is een vaste kerngroep; daaromheen wisselt het wat. Soms loop ik met zeven, soms met wel vijftien mensen.” Er is geen ander doel dan wandelen. “Je loopt nu eens met de een, dan weer met de ander op. De wandelingen hebben geen pastorale insteek, maar ik vind het wel fijn als mensen bij mij hun hart kunnen en durven luchten; daar stel ik me voor open.” Na afloop drinkt de groep altijd koffie.