20110323-menno simonsOp woensdag 23 maart a.s. is het zover: de eerste avond in het kader van het project “Het verhaal van Kerkelanden” zal in Buurtcentrum De Koepel hopelijk op veel belangstelling mogen rekenen.

De Bethlehemkerk werkt in dit project samen met de Emmausparochie, de Vrijzinnige Geloofsgemeenschap, Doopsgezind Hilversum/Huizen en de Evangelisch-Lutherse Gemeente, maar ook met Welzijnsorganisatie Versa en de Hilversumse Historische Kring Albertus Perk.
Er wordt bondige informatie gegeven over het ontstaan van de woonwijk Kerkelanden [foto: Jan Barnier] en waarom hieraan namen van kerkvaders en een enkele kerkmoeder zijn gegeven. Menno Simonsz staat op woensdag 23 maart centraal. Informatie over deze kerkvader en de naar hem vernoemde hof gaat vooraf aan de actuele, muzikale voorstelling over het leven van Menno Simonszoon door acteur Kees Posthumus en accordeonist Juul Beerda. Deze voorstelling is speciaal voor dit project in Hilversum te bewonderen.  Aansluitend is er gelegenheid om na te praten met de acteurs en elkaar in informele sfeer te ontmoeten.
De avond wordt georganiseerd in Buurtcentrum De Koepel (achter winkelcentrum Kerkelanden). Vanaf 19.45 uur kunt u daar terecht voor een kop koffie of thee. Om 20.00 uur begint het programma.
Het is een project waarin de deelnemende kerkgenootschappen hun betrokkenheid met de omgeving waarin zij werken willen laten zien. Daarom is gekozen voor de Koepel als locatie en daarom is er voor niemand een financiële drempel: er wordt geen toegangsprijs gevraagd, wel een vrijwillige bijdrage in de kosten.
Wij hopen dat deze eerste avond een succes wordt en dat het (ook financieel) mogelijk is dit project voort te zetten.
Iedereen is van harte welkom, ook mensen die niet in Kerkelanden wonen!
ds. Jetty Scheurwater, namens de Bethlehemkerk lid van het team dat deze bijeenkomsten voorbereidt.