Afgelopen zondag kwam een groep leeftijdsgenoten tussen 25 en 40 jaar samen voor een borrel in de Bethlehemkerk. Uit alle drie de wijkgemeenten die volgend jaar samen één gemeenschap vormen waren er aanwezigen. Het werd een gezellig middag met als verbindend thema: onze toekomst in de kerk.

In ontspannen setting was er eerst vooral ruimte voor onderlinge ontmoeting. In alle drie de huidige wijkgemeenten zijn groepen actief voor deze leeftijdscategorie. Wat betreft activiteiten lijken deze groepen erg op elkaar. Gezamenlijk eten is een rode draad in de bijeenkomsten. Onder het genot van een hapje en drankje werden dan ook ervaringen uitgewisseld.

Over aan aantal stellingen werd dieper nagedacht onder leiding  van ds. Aster Abrahamsen. Wat is de rol van de kerk in de levens van deze leeftijdscategorie? Moet er iets veranderen? En hoe ziet een gezamenlijke toekomst eruit? Het werd een levendig gesprek. Samen optrekken in aanloop naar de PGH2024 wordt breed omarmd. Een nieuwe naam is er al: yubben, oftewel young urban believers.

Ben jij een yub? Op zondag 19 november is er weer een gezamenlijke avond in de Bethlehemkerk. Vanaf 18.00 uur is er eten, rond 19.30 uur start een inhoudelijk programma. We kijken naar voorbeelden van jongeren die al hun bezit wegdoen. Laten we ons inspireren of is het vreemd wat ze doen?

Aanmelden kan bij ds. Aster Abrahamsen of Gerard Ekelmans