Als gastvrij en betrokken kerkgemeente heten we u van harte welkom om onze dienst mee te vieren en te beleven. Dat kan rechtstreeks op zondagmorgen en later in de week door de dienst terug te kijken.

Aanvang:

Voorganger:

10.00 uur in de Regenboogkerk

ds. Erik van Halsema

Voorbede aanvragen
In de Bethlehemkerk en in de Morgenster ligt een voorbedeboek waarin u uw voorbeden voor de dienst kunt aanvragen. De BeMoRe-kerken hebben ook een online mogelijkheid.
Wilt u dat uw voorbede in de eerstvolgende eredienst in de Regenboogkerk wordt meegenomen, dan doet u uw aanvraag op de zaterdagmorgen vóór 12.00 uur vooraf aan de betreffende zondag.

Online meevieren
De diensten in de Regenboogkerk, De Morgenster en de Bethlehemkerk kunt u online meevieren. Klik daarvoor op de naam van de kerk.

Inleiding

In deze viering zoeken we naar inspiratie uit een vorig jaar verschenen boek van de Tsjechische Rooms-Katholieke theoloog Tomás Halík. Onlangs hebben we in een leesgroep enkele bijeenkomsten gehad rond dit boek. De opbrengst daarvan willen we graag verder delen. Twee leden van die groep, Douwe Kamstra en Henk Koster, zullen kort iets van hun impressies en ook vragen bij het boek van Halík presenteren. De overweging zal daarmee in dialoog gaan en daarnaast ook uiteenzetten waar we bij Halík gedachten vinden die ons als leden van de Breed-Protestantse Geloofsgemeenschap kunnen helpen bij het zoeken naar geloof.

Thema:                De namiddag van het Christendom - op weg naar een nieuw tijdperk.

Meedenken met Tomás Halík

Voorganger:        Ds. Erik van Halsema

Ambtsdragers:     Hennie Burggraaff en Michael de Jong

Lector:                 Conny Roosendaal