Op vrijdag 6 oktober was er de feestelijke jubileumavond, met een avond vullend programma tot in de late uurtjes.

Vanaf 19:30 werden de gasten welkom geheten door Irene Muller en Dinant Bent.

De avond had de opzet van het bekende spel TV-programma: "Ik hou van Holland", maar dan met een Bethlehemkerk sausje. Irene Muller en Dinant Bent peilden op ludieke wijze de kennis van de gasten. Naast het spelelement is er ook het rad van fortuin, waar (oud-)kerkrentmeesters Koos van Vliet en Peter den Uil ieder verleiden een gokje te wagen voor het goede doel. Het goede doel was door de diaconie gekozen, een Share en Care kast die op het kerkplein komt staan, een project van de werkgroep Kerk in je buurt. Een kast voor kerk en buurt van samen delen en samen zorgen, zodat we elkaar versterken!

Gert en Hermien stelen de show met muziek en zang. Teamcaptains extra allert om het gezongen lied verder af te maken, om zo weer punten te scoren. Tot het laatst toe bleef het spannend.

Druk overleg met de team captains en goede adviezen vanuit het team en participatie vanuit het publiek.

De avond werd swingend afgesloten met een silent disco. Er kon worden gedanst of meegedeind op diverse muzieksoorten terwijl een ander rustig geniet van een drankje en hapje zonder overstemd te worden door de muziek. Een bijzondere belevenis voor alle bezoekers!

Feestelijke jubileumviering
Op zondag 8 oktober was de feestelijke jubileumviering onder leiding van ds. Hillegonda Ploeger, hiervoor waren alle oud-predikanten uitgenodigd om een bijdrage te leveren en/of aanwezig te zijn. Naast ds. Hillegonda Ploeger, werkten aan de dienst ook mee: ds. Aster Abrahamsen, ds. Erik van Halsema, ds. Hanneke Keur en ds. Jetty Scheurwater. Tot grote vreugde van velen was ook ds. Irene Builtjes aanwezig tijdens de viering en Irene en Peter Builtjes bleven ook nog gezellig lang na praten en herinneringen ophalen.

Feestelijk bloemstuk met felicitaties van het bestuur van de Emmaus Paulus Parochie. Dit bloemstuk heeft op zondag 8 oktober hele viering op de liturgische tafel gestaan en staat nu voor iedereen op de leestafel om van te genieten.

Ds. Irene Builtjes bij binnenkomst. Meer foto's met de predikanten en impessie van de viering volgen nog!

De dienst is ook terug te kijken en te beluisteren via Kerkdienstgemist: https://kerkdienstgemist.nl/stations/252/events/recording/169675200000252

Heel Bethlehemkerk Bakt (HBB)
De feestelijke ochtend werd afgesloten met koffie, thee en taart. Heel Bethlehemkerk Bakt liet zich van haar/zijn lekkerste kant zien. Voor alle bezoekers was er een stuk vers gebakken cake of taart, gemaakt door onze enthousiast bakkende gemeenteleden zelf.

Meer foto's volgen nog! Niet alle taarten en taartenbakkers staan op de foto. Alle bakkers heel erg veel dank!

De dienst is ook terug te kijken en te beluisteren via Kerkdienstgemist:

Dubbel feest
Ds. Hanneke Keur was zaterdag 7 oktober in Helmond. De Bethlehemkerk in Helmond bestaat ook 60 jaar en vierde dat in hetzelfde weekend. Helmond was de eerste gemeente van ds. Hanneke Keur, Hilversum was haar laastste gemeente. Op de foto overhandigt ds. Hanneke Keur een Bethlehemkerk Hilversum kaart met felicitaties die vrijdagavond door iedereen was getekend.

We genieten allemaal nog even na. Er volgen meer foto's. O.a. van de viering zelf.

Meer foto's volgen nog!

Alle bakkers, organisatoren, voorgangers, zangers, musici en deelnemers aan het weekend, heel erg veel dank!