Vrijdag 6 oktober 2023 was het 60 jaar geleden dat de Bethlehemkerk als kerkgebouw in gebruik is genomen.

Dat vieren we dit hele seizoen samen met diverse activiteiten. Op slotzondag 25 juni zijn de plannen uit de doeken gedaan. De start voor het jubileumjaar is op zaterdag 24 juni gegeven tijdens de Langste Pannenkoekentafel met toepasselijke placemats en wie jarig is, die trakteert. Alle bezoekers hebben een ijsje van de jarige Bethlehemkerk ontvangen. Meer dan 250 ijsjes zijn er uitgedeeld. Vrijdag 6 oktober was er de feestelijke jubileumavond en zondag 8 oktober was er de jubileumdienst onder leiding van onze huidige drie predikanten met bijdrages van oud-predikanten.

Top 60
Wat waren voor jou de hoogtepunten in de afgelopen 60 jaar? Daar gaan we in het weekend van 26 en 27 januari 2024 een hele leuk avond aan besteden, met een heuse Top60. Een overzicht met de 60 leukste en indrukwekkendste activiteiten die jullie en wij hebben meegemaakt in de Bethlehemkerk. Mail je input voor de top60 naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Het mag een lied zijn, maar ook je huwelijk, bijzonder kinderkamp of de verbouwing of of of...

Wij gaan alle inzendingen verwerken tot een Top60. We kijken uit naar jullie inzendingen.

“Het Bethlehemkerk Mysterie”
Na de Top60 in januari staat er voor het eerste weekend van maart de theatervoorstelling van Robbert Jan Proos gepland: Het Bethlehemkerk Mysterie.

Een Interactief Theatraal Evenement in de Bethlehemkerk te Hilversum
Op vrijdag 1 en zaterdag 2 maart 2024

Theatermakers Robbert Jan Proos en Arjan Terwiel presenteren in coproductie met de Bethlehemkerk een fantastisch interactief en hilarisch theaterevenement. Het publiek wordt onderdeel van de voorstelling en is getuige van een misdrijf. De vraag is: Wie van de verdachten zit achter deze brutale kunstroof?

Vanwege het heugelijke feit dat de Bethlehemkerk zestig jaar en Hilversum zelfs zeshonderd jaar geleden bestaat, wordt er door een gezelschap van rijke Gooise ondernemers een authentiek triptiek aangeboden. Een uniek kunstwerk waarop de geschiedenis van Hilversum prachtig gelinkt wordt aan de kerk. Echter, bij de onthulling blijkt er van alles mis te zijn.

Bezoekers krijgen in aparte mini voorstellingen achtergrondinformatie over de personages in het stuk en trekken uiteindelijk zelf hun conclusie over wie zij denken dat er achter deze kunstroof zit. Ze worden de hele voorstelling voorzien van hapjes en drankjes en worden dus ongelofelijk in de watten gelegd. Het beloven twee unieke avonden te worden!

Via Via onze nieuwsbrieven en website houden we jullie graag op de hoogte en nodigen we jullie van harte uit deel te nemen.

60 jaar Bethlehemkerk tentoonstelling
We blijven op zoek naar foto's en materiaal voor onze wisselende tentoonstelling, maar ook naar jullie anekdotes en verhalen, graag mailen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.