Op 24 juni 2024 zal de algemene kerkenraad een definitief besluit nemen over de gebouwen voor de drie geloofsgemeenschappen. De komende twee maanden worden belangrijke stappen gezet.

Op 24 mei verschijnt het advies van de werkgroep gebouwen. In aanloop naar het advies spreekt de werkgroep eerst nog met een afvaardiging vanuit BeMoRe en de Grote Kerk.

Op maandag 6 mei informeert de werkgroep het Ministerie van Predikanten. Het definitieve advies is dan nog niet gereed.

De scriba van de algemene kerkenraad deelt het advies direct na verschijnen met de wijkkerkenraden, leden van de algemene kerkenraad en het Ministerie van Predikanten. Het advies zal dan ook op de website staan.

De algemene kerkenraad neemt maandag 27 mei een voorlopig besluit.

Dinsdag 28 mei, 14.30 uur in de Bethlehemkerk en 20.00 uur in de Grote Kerk, en woensdag 29 mei 20.00 uur in de Grote Kerk organiseert de algemene kerkenraad verrijkingsbijeenkomsten. Gemeenteleden zijn van harte welkom bij een van deze bijeenkomsten.

Maandag 24 juni neemt de algemene kerkenraad een definitief besluit over de gebouwen.

Daarna volgen in de geloofsgemeenschappen gesprekken over hoe dit besluit vorm krijgt. Data en exacte invulling worden later bekend gemaakt.

Heeft u vragen over het PgH2024-proces of het gebouwenbesluit in het bijzonder, dan kunt u een bericht sturen aan de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..