Zondag 11 december

De eerste gasten meldden zich al vrij snel. Aan een grote tafel met thee en koffie en wat lekkers was het goed toeven. Na een uur kwamen er nog 3 gasten uit Loosdrecht eens kijken wat het nou precies allemaal inhoudt de Levende Advents Kalender. Fijn dat ze dat wilde ontdekken. Het gesprek ging over van alles en nog wat ook over de PgH 2025 en nu dus 2024. Het was een waardevolle bijeenkomst, nieuwe gezichten weer leren kennen en straks weer in de kerk herkennen. Bij vertrek te horen gekregen dat men het gezellig vond.

Maandag 12 december

Vandaag waren wij open voor de Levende Adventskalender. Nu zijn wij in deze periode vijf dagen in de week open in verband met ons project Warme Kamers dus hoefden we geen extra vrijwilligers in te zetten. Helaas is er maandagmiddag één persoon geweest voor de LAK.

Dinsdag 13 december

Rond 14.15 uur zetten we de banner op en was er meteen belangstelling van schoolkinderen, die werden opgehaald. Even een nieuwsgierige blik naar binnen en soms ook nog een kort gesprekje.  Daarna kwamen de eerste bezoekers.  Een divers gezelschap mochten we dit keer ontvangen en de gespreksonderwerpen varieerden van speelgoed uit de kringloopwinkel tot de geschiedenis van de Pauluskapel. Verwarmd door een gezellig samenzijn en een kop warme thee gingen de bezoekers weer de winterkou in. Het waren goede middagen in de Pauluskapel.

Woensdag 14 december

Vandaag waren er zes mensen op bezoek, een toevallige wandelaar, een gastvrouw van de Kleine Lelie, twee bezoekers vanuit de Bethlehemkerk en twee bezoekers vanuit de Schuilhof. Daarnaast buiten veel jongeren van het naastgelegen ATC, die altijd voor het koffiedrinken bij het Kompas komen.

Donderdag 15 december

Iedere donderdagmorgen is er koffiedrinken in de Emmaus. De Levende Adventskalender kon hier mooi bij aansluiten. Naast de 5 parochianen was er 1 bezoekster, dominee J.S. van de Bethlehemkerk. Geanimeerd is er samen gesproken over verschil in geloof, mogelijke kerksluitingen en algemeenheden. De 2 uur waren zo om. Heel gezellig dus.

Donderdag 15 december

Vanmiddag streek de Levende Adventskalender neer in het restaurant van Amaris Zuiderheide Rubina. We mochten uiteindelijk 6 gasten ontvangen, waarvan 1 bewoonster van Rubina. We hadden gehoopt op meer bewoners vanuit Rubina, maar degene die er wel was vond het in elk geval erg gezellig. We hadden een fijne middag met plezierige gesprekken.

Vrijdag 16 december

Vanmorgen vrijdag 16 december hadden wij de Levende Advents Kalender bij ons in Silo-de-Ontmoeting. Vanwege ijzel was het spekglad op de weg en wisten wij niet of wij bezoekers moesten verwachten. Om 11.00 uur kwam de eerste bezoeker en spoedig volgden nog anderen, uiteindelijk waren we totaal met z’n achten. Onder het genot van een kopje koffie hebben sommigen nog geknutseld voor Kerst. Het was een gezellige morgen met leuke gesprekken.

Vrijdag 16 december

“De banner stond mooi te wapperen aan de Godelindeweg - goed zichtbaar voor de voorbij schuivende auto’s in de vrijdagmiddag file. Helaas hebben we met uitzondering van dochter Floor geen toevallige passanten weten te verleiden om binnen te komen, maar samen met Annet, Henny en Christa was het een heel gezellige middag met mooie gesprekken!”

Zaterdag 17 december

Zaterdag 3 en 10 december stond de deur van de Oud Katholieke kerk aan het Melkpad wijd open voor bezoekers. 3 december mochten we 1 dame ontvangen, die zeer geïnteresseerd was in onze kerk en verbaasd was over onze urban farming tuin ‘ Het Vitushofje’ verstopt naast / achter onze kerk. Toegankelijk voor eenieder die daar wil verpozen. Kom eens een kijkje nemen :-) 10 december kwamen er 4 mensen langs. Er zijn gezellige gesprekken gevoerd.

Tot en met 23 december kunt u elke dag aansluiten. U mag zo vaak meedoen als u wilt. Aanmelden is niet nodig en er zijn geen kosten aan verbonden. Op elk adres ligt een klein geschenk waarmee we de donkere decembermaand wat willen verlichten. Kijk op www.levendeadventskalender.nl voor alle adressen en tijden.

Klik hier voor het verslag van de tweede Adventsweek 4 december - 10 december 2022