Onze BeMoRePlus gemeente sluit volgend seizoen aan bij het jaarthema ‘Als nieuw! Leven in het licht van Gods Koninkrijk’ van de Protestantse Kerk in Nederland. Wij kiezen de ondertitel ‘Leven in het licht van Gods Koninkrijk’. De PKN wil ons uitdagen om verantwoordelijkheid te nemen voor de medemens en de schepping.

Hoopvolle levenshouding

‘Als nieuw! Leven in het licht van Gods Koninkrijk’ is inhoudelijk gebaseerd op het hoofdstuk ‘Van U is het Koninkrijk’ uit de visienota van de Protestantse Kerk. Scriba René de Reuver zegt daarover: “We bidden om de komst van het koninkrijk van God. Tegelijkertijd weten we door het woord van Jezus dat het koninkrijk nabij is, onder ons, hier en nu. Het is overal waar Jezus zich laat vinden en wij ons door Hem laten vinden. Dit vraagt om de levenskunst van scherp zien en onderscheiden waar het op aankomt. Zoals Paulus zegt: ‘Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.’ Deze levenshouding daagt ons uit om ‘als nieuw’ te leven. Door te bidden, te zingen, te vieren en het goede te doen voeden we deze hoopvolle levenshouding.

Zelf doen

Zelf iets organiseren in de eigen geloofsgemeenschap? Neem een kijkje op de website van de PKN om inspiratie op te doen en vind er materialen om te gebruiken. Bekendheid geven aan jouw activiteit? Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., communicatie.