De hoop was dat we een mooie nieuwe naam voor BeMoRe zouden hebben. De stuurgroep had een prijsvraag uitgeschreven. In de vier kerkgebouwen, Bethlehemkerk, De Morgenster, Regenboogkerk en de Graankorrel, stonden kleurige dozen. De kinderen hadden de dozen mooi versierd en stonden uitnodigend te wachten op namenbriefjes. En die kwamen. Vele namen werden genoemd. De stuurgroep verzamelde alle suggesties en publiceerde ze.

Zowel de stuurgroep als de kleine kerkenraad, de opvolger van de stuurgroep, hebben zich op 18 april 2024 afzonderlijk gebogen over een kleine selectie. Helaas heeft dat niet tot een unanieme keus geleid. De kleine kerkenraad heeft de overgebleven namen voorgelegd aan de grote kerkenraad. Dit heeft niet tot een doorbraak geleid.

Donderdag 23 mei vergadert de kleine kerkenraad. De nieuwe naam zal opnieuw op de agenda staan. De kleine kerkenraad kiest voor een zorgvuldig proces en keus voor een breed gedragen naam. Ze verwacht op 23 mei daarom nog geen nieuwe naam te kiezen. Het streven is om uiterlijk op de BeMoRe-startzondag het naambordje te kunnen onthullen.

Voor de tussenliggende periode zal de werknaam ‘Bemore+’ zijn. De plus staat voor de komst van leden uit de Graankorrel en de Diependaalse Kerk.