Een nieuwe naam voor onze geloofsgemeenschap is iets op de achtergrond geraakt door de gebouwencarrousel. Nu daar een besluit over is genomen, kan een ieder opnieuw zijn of haar creativiteit op een nieuwe naam loslaten.

Waarom opnieuw ? De meningen over (varianten van) de meest genoemde namen lagen in de kerkenraad zover uit elkaar dat op basis daarvan geen besluit kon worden genomen. Het bleek dat de meningen zo ver uit elkaar lagen omdat van te voren geen criteria waren geformuleerd waaraan de nieuwe naam moet voldoen.

In de kerkenraadsvergadering van 23 mei zijn de criteria bepaald en die luiden als volgt:

De naam:

• houdt verband met (de) gemeenschap
  • is herkenbaar in relatie tot zingeving (ook voor buitenstaanders)
  • is verwant met (de) identiteit (ook herkenbaar voor buitenstaanders)
  • is uniek in Hilversum (ook t.o.v. het verleden)
  • mag ingebed zijn in de geloofstraditie (dus niet persé nodig)
  • is niet geografisch georiënteerd.

Ondanks dat de eerder ingeleverde namen aan deze criteria zijn getoetst, willen we u uitdagen nieuwe namen in te leveren gebaseerd op bovenstaande uitgangspunten.

Tot 10 juli kunt u namen, liefst met onderbouwing, e-mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., in de collectezak stoppen of afgeven bij Liesbeth van Renssen en Corné van Zandwijk.

Verwachtingsvol zien wij de nieuwe namen voor onze geloofsgemeenschap (niet voor een kerkgebouw) tegemoet !

Veel inspiratie gewenst,

Peter den Uil, voorzitter Bemore+