De nieuwe coalitie wil de botte bijl zetten in de mogelijkheden voor miljoenen Nederlanders om royaal te kunnen schenken aan doelen die onze samenleving dragen. Deze doelen lopen hierdoor jaarlijks tientallen miljoenen mis en daarmee vallen er grote gaten in de samenleving.

Samen met een groot aantal goede doelen en bedrijven kwam de ChristenUnie met een breed ondertekende petitie om de giftenaftrek in stand te houden. De PKN en Kerk in Actie zijn medeopstellers. Doe mee! Onderteken de petitie waarin staat:

Wij goede doelen, stichtingen, kerken en medestanders constateren dat:
de aanstaande coalitie de botte bijl wil zetten in de mogelijkheden voor miljoenen Nederlanders om royaal te kunnen schenken aan doelen die onze samenleving dragen door het uitkleden van de giftenaftrek zij jaarlijks tientallen miljoenen aan giften mis zullen lopen er grote gaten zullen vallen in de samenleving Nederland opbloeit wanneer mensen omzien naar elkaar; de samenleving is krachtiger wanneer we betrokken zijn bij de ander en verzoeken deze coalitie af te zien van deze maatregel. Om het omzien naar elkaar te steunen en niet af te straffen. Daarom zeggen wij: red de giftenaftrek! Geef om de samenleving.

Onze Protestantse gemeente te Hilversum heeft een Anbi-status. Dat wil zeggen dat we een erkend goed zijn. Giften aan de Protestantse gemeente of de diaconie zijn aftrekbaar van de belasting.