Onze Protestantse gemeente werkt aan een veilige kerk. Hiervoor heeft de algemene kerkenraad een gedragscode opgesteld. Maandag 24 juni 2024 is deze vastgesteld in de vergadering.

In alle kerken komt een poster te hangen waarop staat dat wij een Veilige werk willen zijn. Uitgangspunten zijn dat iedereen zich welkom mag voelen in onze gemeente. In het gebouw gaan we met elkaar om zoals we ook zelf behandeld willen worden. We respecteren grenzen die een ander aangeeft. We discrimineren niet en maken geen gemene opmerkingen over iemand.

Twijfel je ergens over of zit je ergens mee? Je kunt altijd vrijblijvend contact met een van de vertrouwenspersonen binnen onze Protestantse gemeente:

De Protestantse Kerk in Nederland heeft in haar synodevergadering van 20 april 2024 besloten dat een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) per 1 juli 2025 verplicht wordt voor medewerkers en vrijwilligers van lokale gemeenten binnen de Protestantse Kerk. Daar. De Protestantse gemeente te Hilversum wacht op nadere uitwerking van dit plan. Vrijwilligers zullen op termijn dus ook gevraagd worden om een VOG.

Kijk voor meer informatie op onze speciale pagina Veilige kerk.