Bethlehemkerk
Gelukkig was het op 10 december droog. We hoopten dat dat een reden zou zijn om een kopje koffie te gaan drinken in de Bethlehemkerk. Om 10.00 uur stond alles klaar om gasten te onvangen. De kerkzaal was sfeervol verlicht met de mooie kerstboom.

Al snel kwamen de eerste gasten binnen. In totaal zijn er 19 personen op bezoek geweest. Er werden geanimeerde gesprekken gevoerd. Wat we regelmatig hoorden was dat men blij was om fysiek mensen te kunnen ontmoeten op een veilige manier. Donderdags is de dag dat de Bethlehemkerk dienstdoet als uitgiftepunt van de voedselbank. De vrijwilligers daarvan waren ook al vroeg aanwezig om alles klaar te maken voor de uitgifte die pas om 13.00 uur start. Je realiseert je dan weer hoeveel er door vrijwilligers gedaan wordt. Toen we na het opruimen weggingen stonden er al drommen mensen buiten te wachten. Je wilt niet graag afhankelijk zijn van hulp, maar het is fijn dat het er is als je het nodig hebt. Aanstaande zaterdag kunnen er bij de Bethlehemkerk weer producten naar de "voedselbank drive through" gebracht worden. Van 10-14 uur staan er weer mensen om de producten in ontvangst te nemen. De twee uur die we gastheer en gastvrouw waren gingen snel voorbij. Folders werden meegenomen, want men wilde nog wel een keer gaan. Ook zei iemand dat ze de buren zou adviseren om ook een keer te gaan. Dat laat zien dat de levende adventskalender een "blijvertje" gaat worden. Hopelijk het volgend jaar weer in huiselijke kring.

Lopes Dias
Vanmiddag waren wij als gastvrouwen van de Morgenster ingedeeld in wijkcentrum Lopes Dias. Trinette Boer - locatiebeheerder van het centrum – had een grote ruimte beschikbaar gesteld, waar we op een goede afstand konden zitten.

We hebben 10 gasten mogen ontvangen, waaronder de buurtcoördinator van de gemeente en de opbouwwerker van Versa Welzijn, die beiden benieuwd waren naar dit mooie initiatief.

Er waren bekende gemeenteleden uit de Morgenster en de Bethlehemkerk en ook een paar mensen uit de buurt. In kleine groepjes werd met elkaar gesproken en er wordt nu alweer uit gekeken naar volgende week als de deur daar weer openstaat.

Vitamine G
Wat een fijne tijd hadden we vanavond tijdens de Levende Adventskalender in Vitamine G! We kregen bezoek van twee heren, met wie we een warm, gezellig, en boeiend gesprek hadden. Het ene na het andere interessante gespreksonderwerp kwam naar voren. Een van beiden was net in Hilversum komen wonen en ziet de Levende Adventskalender als mogelijkheid nieuwe mensen te leren kennen, in het bijzonder in deze tijden van Corona. Zo mooi en goed om te merken dat het concept dus echt werkt! Hartelijke groet uit Vitamine G, we geven het licht weer door aan de volgende locatie