Buurtkamer Ons huis, Riebeeckkwartier

De Buurtkamer Ons huis opende vanochtend voor de tweede keer haar deuren voor de Levende Adventskalender. Er was een zeer geslaagde dynamische inloop met veel bekende gezichten voor de Riebeeck. Twee bezoekers speciaal rondom LAK. Kennismaken en achtergronden horen, maar ook verdiepende gesprekken en wat humor. Het was geslaagd.

We kijken alweer uit naar volgende week dinsdag!

De Waaier, Emmaus Paulus Parochie

Begunstigd door het zonnetje kwamen er 7 mensen, 1 van de Emmaus, 1 van de Regenboogkerk en 5 van de Bethlehemkerk.

We hebben geanimeerd zitten praten met een koekje/chocolaatje en koffie over alle wereld- en Nederlandse problemen en oplossingen daarvoor. Een tweetal gasten wilde eens rondkijken in het kerkgebouw en die hebben een rondleiding gekregen. De bodem van krat met de presentjes was inzicht, maar die werden even later ter plekke aangevuld door de organisatie.

Kortom, de tijd vloog om. We kijken weer uit naar volgende week.

De Schuilhof

Dinsdagmiddag stond de banner bij de ingang van ‘de Schuilhof’, gelegen aan de Dalweg. Schuin tegenover de Groen van Prinsterenschool. De wind begon sterk toe te nemen, een ideale gelegenheid om lekker de warmte op te zoeken in de goed verwarmde achterzaal van de Schuilhof. Koffie klaar, thee met smaakje en heerlijk met roomboter bereidde kerststol.

Al snel kwamen er bezoekers het kerkpad oplopen maar deze keer niet om de Levende Adventskalender te bezoeken. Gelukkig, na een klein uurtje kwam er een kwieke dame met fiets als bezoeker naar onze locatie. Groot was haar verbazing dat zij de eerste, en naar later bleek ook de enigste bezoekster, was. Er ontstond een levendig gesprek over het samengaan van en historie van de kerken die zich onder ‘de Verbinding Hilversum’ de laatste jaren presenteren.

Na het nuttigen van een paar bekers heerlijke koffie met kerststol en notenkoek was het al snel weer tijd om alles op te ruimen.

Het begon al donker te worden. Op naar de volgende locatie.