Kerkelijk bureau
Het kerkelijk bureau is gehuisvest in de kantoorruimte bij de Bethlehemkerk.
Het adres: Loosdrechtseweg 263A, 1215 JV Hilversum

Openingstijden:
   maandag t/m donderdag: 9.00-12.30 uur
   telefoon: 623 40 00

Ledenadministratie
Het kerkelijk bureau houdt de ledenadministratie en de financiele administratie van de Protestantse gemeente Hilversum (PgH) bij ten behoeve van het pastoraat, het College van Kerkrentmeesters(CvK) en Kerkbrink. U kunt uw attestatie op dit bureau afgeven. Alle wijzigingen worden daar ook bijgehouden.

Ledenadministratie Bethlehemkerk: Fred van Doorn

Wijkraad van kerkrentmeesters
Deze wijkraad beheert de gelden van onze wijkgemeente. In de wijkraad zitten Theo van Halsema (voorzitter), Koos van Vliet (penningmeester), Ewout Limburg (secretaris en Actie kerkbalans) en Frank Beukers (gebouwen en beheer).

Giften
anbiDe Protestantse gemeente te Hilversum (PgH), waarvan wijkgemeente Bethlehemkerk deel uitmaakt, is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Alle giften aan de PgH zijn fiscaal aftrekbaar. Dit geldt ook voor de giften aan onze wijkgemeente, zoals voor de wijkkas en de diaconie.
Informatie over ANBI kunt u ook vinden op de website van de PgH.

Giften voor wijkkas
Activiteiten, die specifiek voor en door de Bethlehemkerk zijn, worden betaald uit de wijkkas. Denk hierbij aan de kosten van catechese, bijzondere zondagen, Rond de Bethlehemkerk, enzovoort. Ook het interieur van de kerk wordt uit de wijkkas bekostigd.
Alle gemeenteleden krijgen jaarlijks een acceptgiro thuisgestuurd met het verzoek een bijdrage aan de wijkkas te geven.

Administrateur wijkkas: Hans Spijker
Penningmeester: Koos van Vliet
Rekeningnummer wijkkas:
IBAN: NL45RABO0373722494, ten name van: Prot. Gemeente Hilversum inz. PWG Bethlehemkerk wijkkas, Hilversum

Giften voor wijkdiaconie
Diaconie Protestantse gemeente Hilversum
inz. Wijkdiaconie Bethlehemkerk
IBAN: NL79RABO 0373711794

Collectebonnen
Er zijn collectebonnen verkrijgbaar bij de wijkraad van kerkrentmeesters. Ze worden per vel van 20 bonnen verkocht. Er zijn de volgende waarden:

groen

€ 0,50  (€ 10,00 per vel)

geel

€ 0,75  (€ 15,00 per vel)

wit

€ 1,00  (€ 20,00 per vel)

oranje

€ 1,50  (€ 30,00 per vel)

Het bestelformulier voor de collectebonnen kunt u achter in de kerk op de informatietafel vinden. Het bestelformulier kunt u ook downloaden.
Na betaling op NL64 RABO0373722540 krijgt u uw bestelling thuisbezorgd.

Actie Kerkbalans
De jaarlijkse 'Actie Kerkbalans' dient om de inkomsten zeker te stellen waarmee de kerk kosten zoals traktement van predikanten en onderhoud van gebouwen betaalt. Deze belangrijke actie valt elk jaar in de tweede helft van januari. Vele vrijwilligers gaan dan op pad en komen in de eerste week van de actie ook bij u een envelop brengen. Het is de bedoeling dat de vrijwilligers aanbellen om de envelop persoonlijk te overhandigen. In de tweede week van de actie halen zij uw antwoord weer op.

Coördinatie: Ewout Limburg