Maandag 28 november
Het was de eerste dag van de serie ontmoetingen “levende adventskalender’’ bij ons thuis aan de Zwinglilaan in de Kerkelanden. Ondanks de vele flyers die we in onze nabije omgeving hadden verspreid was de opkomst aan het begin van deze adventsperiode nog gering. Wij mochten 3 gasten verwelkomen en de gesprekken die er ontstonden waren warm en waardevol. Al snel bleek dat er over en weer gezamenlijke contacten waren in Hilversum en Loosdrecht. Wij vonden het een voorrecht om ons huis open te mogen stellen en hopen dat dit initiatief voortgang zal vinden.

Dinsdag 29 november 2022
Rond 14.00 uur begonnen met het verwarmen van de Pauluskapel. Onze verwachtingen zijn niet hooggespannen: het is mistig weer en er is ook geen banner om de mensen op de ingang van de Pauluskapel te attenderen. We besluiten om maar geen koffie te zetten, alleen een pot thee. En hoe anders kan dan een middag verlopen. Uiteindelijk hebben we met zeven mensen een geanimeerd gesprek gehad. En is er ook nog een pot koffie gezet. Een geslaagde middag in deze eerste adventsweek en de bezoekers gingen blij verrast met hun lichtje naar huis. We hebben slechts één foto gemaakt: van de lege kopjes. We hopen dat er nog vele mooie ontmoetingen zullen volgen.

Woensdag 30 november
Bij ons was het rustig; we hebben 3 mensen over de vloer gehad, waarvan 2 uit de Bethlehemkerk! We hadden een geanimeerd gesprek.

Donderdag 1 december.
Een klein verslagje van de Levende Adventskalender. Els was mijn buddy en Jetty kwam als gast, ze was er al vroeg omdat ze ook een handje wilde helpen. Samen hebben ze de banner- die de avond ervoor door Piet gebracht was - in elkaar gezet en op de stoep geplaatst. Het was een gezellige middag met 3 gasten. Er werd veel verteld en gevraagd, dat is het voordeel van een kleine groep. De dames hebben bediend en afgewassen zodat de gastvrouw, gastvrouw kon zijn.

Donderdag 1 december
Vanavond om 19.30 uur zaten we samen met Bonny en de koffie en thee klaar voor het bezoek. Er kwamen uiteindelijk 4 mensen langs. Een gezellige avond en goede gesprekken volgden.

Vrijdag 2 december
Om half 3 stond alles klaar en de eerste gast stond voor de deur. Er zijn in totaal 6 gasten geweest uit alle delen van Hilversum en 1 uit Loosdrecht. Er is geanimeerd gepraat over van alles en nog wat: vroeger, de  toekomst van de kerk, de geschiedenis van Zonnestraal en nog veel meer. Om half 5 de laatste gasten uitgezwaaid en de banner weer meegegeven aan het volgend adres. Erg gezellige middag.

Vrijdag 2 december
Op vrijdagochtend 2 december opende het kleine witte kerkje aan de Zadelstraat de deuren. Gedurende de ochtend mochten we vijf dames welkom heten en nog twee mensen van onze eigen gemeente. Er werd gezellig gepraat, diverse kopjes koffie en thee geschonken en gedronken en er werd genoten van het lekkers dat werd aangeboden. De één ging voor de witte chocolaatjes, anderen konden niet genoeg krijgen van de eigengebakken anijskoekjes. En… één van onze gasten bleek een overbuurvrouw van één van de gastvrouwen te zijn, wat een leuke verrassing!

We kijken terug op een mooie ochtend.

++++++++++++++

Kijk op www.levendeadventskalender.nl voor alle adressen en tijden.