Zondag 4 december
Een hele gezellige middag gehad, alhoewel er In tegenstelling tot de 15 van de vorige keer slechts één bezoeker was. Goed dat er geen buddy was, want we konden het met z’n tweeën makkelijk aan. Wellicht dat de lage opkomst te wijten was aan de concurrentie Sinterklaas. In ieder geval leuke verhalen aangehoord en het voordeel is je kunt je volledig op de ander concentreren en zo een ander beter leert kennen. Wel opvallend was dat er gisteren in de oud Katholieke kerk  ook maar één bezoeker was. Hopelijk meer bezoek de komende periode.

Maandag 5 december
Wij hadden een succesvolle middag! Om 14.30 kwam de eerste bezoeker en daarna volgden nog 5 anderen! Een van hen was Riet! Zij kwam vroeg de banner en andere artikelen halen voor de 6 e dec. Zij bleef gezellig meedoen met de zelfgebakken cakes met koffie erbij! De banner kruispoot kregen wij niet los daar heb je een dopsleutel voor nodig! We hebben hem uiteindelijk met een touw aan het hek vast gemaakt! Een aantal mensen heeft zich opgegeven voor 6 Jan. Met tevreden gezichten is iedereen om 16.30 vertrokken! Wij hebben opgeruimd en hebben samen gegeten bij marti roti als afsluiting van een geslaagde middag!

Dinsdag 6 december
Vanochtend was het een zeer gezellige dag met circa 22 mensen: Veertien personen waren aanwezig vanwege  de reguliere koffieochtend. Zes personen extra waren aanwezig als buurtgenoot. Twee personen waren aanwezig als commissielid van de expositiecommissie.  Buiten werd de kerstboom neergezet. Het was een zeer gezellige ochtend.

Dinsdag 6 december
Samen met Riet hadden we de houtkachel aangemaakt. Riet had speculaasjes meegenomen. Pot koffie gezet. Er kwamen in totaal 4 mensen. Waarvan 1 speciaal voor het open atelier kwam. Leuk was dat ze een van de andere bezoeksters goed kende en er gezellige gesprekken gevoerd werden.

Woensdag 7 december
Gistermiddag was onze Kapel open in het kader van de Levende Adventskalender. De banner buiten (zie foto) en binnen warm en gezellig. Een gesprekstafel met thee en heerlijke kerstkoekjes.

We mochten 2 mensen ontvangen in de 2 uur dat wij er waren.  Dat was fijn natuurlijk, maar we waren ook wel een beetje teleurgesteld dat zo weinig mensen de weg naar ons vonden. Hopelijk is dit op de andere locaties niet aan de orde.

Woensdag 7 december
Vanmorgen hebben wij onze woonkamer opengesteld voor de levende adventskalender. Erg leuk om te doen. We hebben 2 gasten mogen verwelkomen. Het was gezellig en we hebben goede gesprekken gehad. We hadden afgelopen zaterdagmiddag ca 50 folders bij buren in de straat gedaan, met omcirkeling van 7 december met naam en adres. Helaas heeft daar niemand gebruik van gemaakt. Het was leuk om te doen en goed om andere mensen te ontmoeten.

Donderdag 8 december
Een combinatie van koffieochtend en LAK; een succes! Met 25 mensen om de tafel, gezellig met elkaar praten, ook eens van stoel wisselen om met een ander te praten.

Vrijdag 9 december
Gezellige morgen beleefd tijdens de ‘levende kalender’. Met 7 mensen (kerke, vrienden en buren) mooie gesprekken gehad. Leuk om al die verschillende verhalen te horen (vaak over vroeger).

Vrijdag 9 december
Corine en ik zaten er klaar voor. Laat ze maar komen. En de deurbel klonk regelmatig….echter niet vanwege de LAK-gasten maar vanwege de vrienden van zoonlief die met elkaar graag Oranje de halve finale wilden zien bereiken. Tja…helaas. Corine en ik hebben uiteindelijk 2 LAK-gasten ontvangen en ook de wedstrijd op de achtergrond gevolgd…en op het einde daarvan op het puntje van de stoel. Het was een heel gezellige avond met z’n vieren. Met dank aan buddy Corine.

Zaterdag 10 december
14 mensen bezochten de Morgenster. 12 van gemeenteleden en 2 van "buiten".

Er werden brieven geschreven voor Amnesty International en kaarten en servetten verkocht voor deze organisatie. Ook was er een tafel met kerstspulletjes voor Noa's Ark, een project voor kinderen in Oeganda. Tijdens het schrijven, bij een kopje koffie, werden er goede gesprekken gevoerd.

+++++++++++++++++++

Kijk op www.levendeadventskalender.nl voor alle adressen en tijden.

Klik hier voor het verslag van de eerste Adventsweek 28 november 2022