Vandaag zaten de gasten voor de Levende Adventskalender rondom de leestafel in de Bethlehemkerk, dit was een alternatieve locatie, daar op het geplande adres in Loosdrecht helaas vanochtend op Corona werd getest.

Het was een gezellige middag samen. Annette had lekkere kerstkoekjes gehaald en de banner in een bloembak gezet. Het was een beetje improviseren, deze onverwachte Corona oprisping. De meeste gasten waren iets later, daar ze eerst in Loosdrecht aan de deur stonden, om daar over de alternatieve locatie te lezen. Binnen was het gelukkig warm, ieder had begrip voor deze noodgreep. Gedachten gingen vooral uit naar familie Mol, maar ook stonden we stil bij de uitvaart vandaag van Cécile en Livia, de twee meisjes die deze maand bij een noodlottig ongeval op de A1 zijn omgekomen. Ook werden herinneringen aan kerst vroeger opgehaald en gedeeld. De kerststal expositie van Jaap en Ans van der Molen werd bewonderd. Er was best wat aanloop, zo kwam nog iemand een verloren voorwerp ophalen en werd nog een kado voor de Gooise Pianoleraar opgehaald. De gitaarleraar Rutger kent iedereen bijna wel, maar op vrijdagmiddag is er ook pianoles in de kerk. Voor de Levende Adventskalender kwamen 10 gasten op bezoek. We hopen dat de familie Mol weer snel mag herstellen en straks Kerst mag vieren.

Later deze week is de Levende Adventskalender nog een keer te gast in Loosdrecht, de eerst volgende stop is morgen, zondagavond bij de familie Verkerk in het Loosdrechtse bos.

Groet Annette & Piet