020St Vitus a/h Melkpad
Wij mochten vanochtend acht gasten ontvangen in onze kerk. Binnen konden zijn zich warmen aan een heerlijk kopje koffie.
Er ontstond al een hele speciale sfeer, door het bezoek van onder andere een organiste van de Bethlehemkerk. Zij heeft op ons orgel gespeeld en al snel ontstond het idee om Taizé-liederen te gaan zingen.
Er konden verzoeknummer worden opgegeven en de meeste mensen bleven tot het einde zitten. Het was een spontane oecumenische ontmoeting. Tijdens het gesprek dat we met elkaar hadden, kwamen we tot de conclusie dat muziek verbindend werkt en dat tijdens het samen musiceren kerkmuren eigenlijk niet bestaan. Deze adventskalender is een leuke, laagdrempelige manier, om elkaar te ontmoeten. Goed initiatief!

Vitamine G

Om 14.30 uur zwaaiden de deuren van de Diependaalsekerk open voor de Levende Adventskalender bij Vitamine G. Met z'n zessen hadden we een gezellige middag; we hebben gelachen, naar elkaar geluisterd, anekdotes gedeeld maar ook serieuze onderwerpen kwamen te sprake. Alles kan ook wat dat betreft bij de Levende Adventskalender! Het cafeautje aan het eind werd met waardering ontvangen, net als de verse speculaastaart. Tot ziens, een volgende keer!

Grote Kerk
Al een paar minuten voor de officiële aanvangstijd konden we onze eerste gast welkom heten in de Grote Kerk. Er volgden daarna nog twee gasten. Een van onze gastheren had zelfs speciaal corona proof verpakte chocolaatjes gescoord voor deze avond. We kijken terug op een mooie avond met goede gesprekken en zien uit naar onze volgende openstelling!