Buurtkamer Ons huis, Riebeeckkwartier
De Buurtkamer Ons huis van Versa Welzijn in het Riebeeckkwartier doet dit jaar voor het eerst mee met de Levende Adventskalender. Sandra en Claudia, de opbouwwerkers van Versa schrijven na de eerste ochtend, dat er een gezellige drukke inloop bij de Buurtkamer wasmet bezoekers die specifiek voor de Levende Adventskalender kwamen. Dat was een leuk en bracht extra sfeer aan het ontmoetingsmoment.

We kijken alweer uit naar volgende week dinsdag!

De Waaier, Emmaus Paulus Parochie
Vanochtend gingen de deuren van De Waaier open. We kregen gezellige aanloop van gasten van buiten onze gemeenschap en van oude bekenden. We hebben met z'n vijven een goed gesprek gehad over alles wat ons tegenwoordig bezighoudt; ook godsdienstige zaken in onze verschillende kerken kwamen aan de orde. Het was goed om elkaar te ontmoeten en te onderzoeken wat we samen delen.

Kortom, ondanks het slechte weer een goede bijeenkomst.

Gereformeerde Kerk Loosdrecht
Nieuw Loosdrecht dinsdag 30 november, de dag begint kletsnat! Vanuit het noorden zou het droger worden met kans op buien.

Vijf gemeenteleden uit de Bethlehemkerk verrassen ons met hun bezoek aan de Gereformeerde Kerk Loosdrecht. Rond de klok van 14.30 “druppelen” zij binnen, met regenkleding en of paraplu zijn zij tussen de buien of midden in een bui naar de kerk gekomen voor een warme ontmoeting met buurtgenoten.

Ons kerkgebouw blijft een beetje kil aanvoelen, de ruimte is voldoende voor een veilige ontmoeting volgens de meest recente corona maatregelen met een voordeur die open blijft staan voor voldoende ventilatie. Onder het genot van een warm drankje in de vorm van koffie en thee met een versnapering hebben wij een prettige ontmoeting waarbij wij van gedachten wisselen over de toekomst van dit “ dorpskerkje “ dat om onderdak heeft gevraagd bij de wijkgemeente Bethlehemkerk .

Met vriendelijke groet,
Jan-Piet, Mary en Trudy