Morgenster

Zaterdagmorgen stond de banner van de Levende Advents Kalender voor de Morgenster te wapperen.

Er zijn 8 mensen op bezoek geweest - allen bekenden uit de Morgenster. Naast het branden van een kaarsje in de kerkzaal was er ook gelegenheid om brieven te schrijven voor Amnesty, waar actief aan mee gedaan werd. Er was koffie met een koekje en er werd geanimeerd met elkaar gesproken, en aan de hand van een tekstkaartje of theezakjes-wijsheid doorgepraat. Het was een sfeervolle ochtend.

We geven het licht door aan de volgende schakel van het lichtsnoer.

St. Vituskerk aan het Melkpad

Zaterdagmiddag 4 december, de deuren van de Sint Vitus aan het Melkpad staan open. In de kerk branden tientallen kaarsen, in een zijbeuk staan een paar stoelen uitnodigend klaar rond een tafeltje met koffie en iets lekkers. In het eerste uur ontvingen de twee vrijwilligers zeven gasten, allen van buiten de parochie: de eerste twee wilden alleen even rustig in een kerkbank zitten, de derde kwam om een kaarsje aan te steken. Drie bezoekers bleven voor koffie en thee en een gesprek over dingen die spelen in hun leven, rond geloof en kerk en de actualiteit.

Tenslotte kwam een jonge vrouw binnen die op zoek was naar een bijbel. Die hebben we haar kunnen meegeven. Het was een zinvolle middag.