Regenboog

Vanochtend hadden wij veel mensen op bezoek. Wel 14 volwassenen en ook een moeder met twee kinderen. Marianne van Gilst las een luchtig kerstverhaal voor en daarna een mooi gebed over hoe wij hunkeren naar vrede. Naar aanleiding daarvan ontstond een mooi gesprek over de persoonlijke herinneringen in onze kindertijd. Een heel gezellige ochtend.?

Morgenster

Zaterdagmiddag was er tijdens de LAK in de Morgenster een Kerst -in- door-loop georganiseerd.

Met mondkapje op en jas aan konden zo'n 30 bezoekers verspreid over de middag via de voordeur langs tafels met zelfgemaakte kaarsen, Amnesty kerstkaarten, accessoires van Oeganda stoffen, boeken en puzzels lopen en kopen. Ook was er gelegenheid om een kerstkrans te maken. Aan het eind van de loop kon men een kaarsje branden in de Kapel, om daarna via de achterdeur de kerk te verlaten.

Het kon op veilige afstand van elkaar en tot slot kon je buiten bij een vuurkorf genieten van een kopje koffie of chocola, waar diverse gesprekken gevoerd werden. De opbrengst van de spullen die verkocht zijn gaat naar 2 goede doelen.

Het was een fijne middag met mooie ontmoetingen op deze zonnige zaterdagmiddag.

St. Vituskerk aan het Melkpad

Zaterdagmiddag 11 december, de deuren van de Sint Vitus aan het Melkpad staan open. In de kerk branden tientallen kaarsen, in een zijbeuk staan een paar stoelen uitnodigend klaar rond een tafeltje met koffie en iets lekkers. Het was een rustige middag. Twee mensen kwamen langs, maar die waren de kerk alweer uit, voordat iemand 'goedemiddag' tegen ze kon zeggen. (Zo afschrikwekkend zagen we er toch niet uit, met ons kaarsje en de koekjesschaal) Enfin, we hebben ons maar beperkt tot onderling gesprek.

We maken ons op voor de derde Advents, volgende week zaterdagmiddag staat onze deur weer open, we zijn dan op weg naar vierde Advent.