Bethlehemkerk
Vanmorgen stond de deur open voor de Levende Adventskalender, samen met de Open Kerk.

De banner werd buiten gezet. Zaal 1 werd ingericht met de tafels in een groot vierkant, stoelen ruim uit elkaar er om heen. De koffie werd in thermoskannen klaar gezet op de tafels. Op de tafels lichtjes gezet, de koffiebekers, en de zelf gebakken kerstkoekjes van Anja.

Grote lantaren met lamp erin op de vensterbank gezet. (Staat onderin de 1ste kast van zaal 1) Op de statafel bij de deur van zaal 1 de tweede lantaarn gezet en de mand met de waxine lichtjes en de drie koningen maaltijd folder.

We hebben 6 gasten mogen begroeten. Er werd gezellig gepraat, koffie gedronken en gesnoept van zelf gebakken koekjes. Een bezoeker nam zelf gebakken Noord Hollandse speculaas mee, ook dat was heerlijk. Aan de keukentafel werd Annette geïnterviewd door 2 journalisten van de Hoge School voor de journalistiek Utrecht. Zij konden daar rustig praten. Daarna hebben zij nog een bezoeker geïnterviewd.

Bij het naar huis gaan kreeg de bezoeker een waxinelichtje mee en de folder over de 3 koningen maaltijd. Het was een gezellige sfeer, en er werd veel gepraat onderling.

Wel steeds letten op afstand houden en mondkapje opzetten.

Anja, Annette van LAK
Adela, Chris, Nanda van Open Kerk

De Kleine Lelie
Op deze donderdag deed de Levende Adventskalender De Kleine Lelie op de middag aan.

Ook hier is de banner tijdig buiten bij de voordeur op de Hilvertsweg geplaatst, zodat het voor passanten duidelijk was, vandaag extra uitnodigende Open Deur. We hebben zes bezoekers ontvangen. Het was allemaal wel heel gezellig. We hebben ook nog het aangereikte Pickwick spreuken spel gedaan ('wat is jouw favoriete ...'). Dat was ook leuk. We doen dit jaar een keer mee. De banner reist door naar de volgende locatie, zo geven we het vuur/licht aan elkaar door.