Vier films toont het Filmtheater Hilversum bij gelegenheid van de Veertigdagentijd. Films om alvast in de agenda te noteren. Ze zijn te zien op dinsdagavond en op zondag en één op Goede Vrijdag. Elke film wordt kort ingeleid. Na afloop is er steeds gelegenheid voor een nagesprek.

Voorpremière en gesprek met regisseur

De eerste film ‘De man uit Rome’ betreft een voorpremière. Regisseur Jaap van Heusden is na afloop van de film aanwezig om in gesprek te gaan. De programmering van de films, met onder meer een vertoning van de Matthäus-Passion van Reinbert de Leeuw op de ochtend van Palmpasen, is uitdrukkelijk ook bedoeld voor een niet-kerkelijk publiek.

Programma

• Jesus Christ Superstar [Norman Jewison 1973] – zondag 19 maart 19u00 uur en dinsdag 21 maart 19u00
  • De man uit Rome – op dinsdag 28 mrt 19u15: voorpremière met met regisseur Jaap van Heusden; na 30 maart dagelijks te zien
  • The Last Temptation of Christ [Martin Scorsese 1988] – zondag 2 april 18u45 uur en dinsdag 4 april 18u45
  • De Matthäus-Passion van Reinbert de Leeuw; de integrale uitvoering 2017 in de Nieuwe Kerk in Amsterdam, 175 min – zondag 2 april 10u30 uur en Goede Vrijdag 7 april 13u30

Meer informatie over de genoemde films verschijnt binnenkort.