Welkom!

Misschien denk je erover om ons te komen bezoeken. Zo’n eerste bezoek kan best spannend zijn. Want wat kan je verwachten, hoe gaan dingen en waar moet je aan denken? Om je te helpen proberen we op een elftal vragen alvast een antwoord te geven. Heb je nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op!

alles uitklappen | inklappen

De Bethlehemkerk is een PKN-gemeente waar iedereen welkom is en meetelt: jong, oud, single, getrouwd, en welke huidskleur je ook hebt. Er is veel ruimte voor nieuwe ideeën. Regelmatig wordt geëxperimenteerd met nieuwe vormen van liturgie.

De ochtenddienst begint om 10:00 uur. We hebben geen middagdiensten. Soms wijken de aanvangstijden af. Kijk voor de zekerheid even bij de vieringen. Er is meestal plaats genoeg dus je kunt vlak voor aanvangstijd nog binnenkomen. De eerste mensen komen zo ongeveer 20 minuten voor aanvang binnen.

De kerkdiensten worden gehouden in ons kerkgebouw ‘Bethlehemkerk’ in Hilversum. Dit is het kerkgebouw op de hoek van de rotonde Diependaalselaan en Loosdrechtseweg, tegenover Zuiderheide in Hilversum Zuid.

Er is een grote parkeerplaats bij de kerk waar je gratis kunt parkeren. Ook op de parkeerplaatsen van de Diependaalselaan en Loosdrechtseweg kun je gratis parkeren.

Natuurlijk. Geef je gegevens door aan de scriba. Dan neemt iemand van ons contact met je op die je uitnodigt en je opvangt tijdens je eerste bezoek.

Een kerkdienst duurt ongeveer 5 kwartier. Aansluitend aan de dienst drinken we samen koffie of thee. Een ieder is vrij daaraan mee te doen en zich te mengen met andere aanwezigen om na te praten over de dienst of wat je persoonlijk bezig houdt.

Tijdens de ochtenddienst is er oppas voor baby’s en peuters. Oudere kinderen kun je gewoon meenemen naar de dienst.

Iedere zondag is er kinderdienst.
Om de 14-dagen is er op vrijdagavond cateches & stercafé en iedere maand is er op zondagochtend een tienerdienst (meestal in afstemming op de catechese-avond).

In de hal van de kerk tref je altijd iemand aan wie je je vraag kunt stellen. Zij kunnen je ook verwijzen naar de gastvrouw en gastheer van de zondag (beide dragen een kaartje op de borst). De gastvrouw en gastheer helpen je graag verder.

Ja, er zijn allerlei activiteiten. Leerhuizen, gebedssamenkomsten, een zangkoor, etc. Kijk ook bij Wat wij doen.

We proberen nieuwe gemeenteleden altijd een keer thuis te bezoeken. Ook na de dienst kun je zelf de voorganger even aanspreken.

Elk jaar nodigen wij mensen die in het afgelopen jaar lid van de Bethlehemkerk zijn geworden uit voor informele ontmoeting met leden van de kerkenraad en de predikant(en). Een mooie gelegenheid om elkaar te leren kennen en ervaringen te delen hoe het is om mee te leven in de Bethlehemkerk. Als je vragen wilt stellen of andere opmerkingen wilt maken, biedt deze ontmoeting daar de gelegenheid voor.

We hopen dat je je snel thuis voelt en aansluit bij een van de bestaande activiteiten.