Op Goede vrijdag, 7 april 2023, zal het projectkoor een gedeelte uitvoeren uit het bijzondere kunstwerk The Expectation van Bert Noteboom (componist) en Kees Aalbers (kunstschilder).

In dit project worden twee kunstvormen prachtig met elkaar samen gevoegd tot één geheel.

Uitvoering van 7 april terugkijken?

Klik hier om de registratie van 7 april in de Bethlehemkerk terug te kijken.

De muziek (bekende melodieën uit de Mattheus Passion en het Ave Maria) en de koorzang vertellen het lijdensverhaal afgewisseld met bijbelteksten door de lectoren. Tegelijkertijd worden er beelden van schilderijen geprojecteerd die speciaal voor dit project zijn gemaakt.

Ook is er ruimte voor samenzang.

Ons jaarthema VERBONDEN komt in het vierluik “Rozen vertellen over Gods grote daden” prachtig terug.

De rode rozen (liefde) vertellen over… …Gods grote liefde om Zijn Zoon te zenden. Christus, die geleden heeft en onze schulden heeft betaald.

Rode en witte rozen samen (eenheid, verbonden zijn) vertellen ons… …dat wij met Christus verbonden zijn en met Hem een eenheid vormen.

De witte rozen staan voor zuiverheid en onschuld, zij vertellen ons… …dat Christus onschuldig voor ons heeft geleden en smetteloos en zuiver is.

Deze bijzondere viering op Goede Vrijdag begint om 19.30 uur.

Het projectkoor wordt begeleid door Johannes Zwart, orgel/piano en Ellen van Harn, fluit.

Lectoren zijn Ellen Swart en Martin Tjalma.

Marlene Erdmann heeft de algehele leiding.

De viering wordt online uitgezonden maar wilt u optimaal genieten van beeld, geluid, muziek en de voorgedragen teksten dan raden we u aan naar de kerk te komen!

Beeld en Geluid worden verzorgd door Maarten Bekker en Daan Bookholt.