‘We waren blij verrast en zelfs wat overrompeld door de enorme opkomst. Het is bijzonder fijn om te merken dat zoveel mensen zich betrokken voelen op de jeugd.’ Dit zeggen Aster Abrahamsen, Daniel Verbeeke en Peter van Wesel. Zij organiseerden woensdagavond 15 maart de bijeenkomst ‘PgH2024: Droom jij met ons mee? – Blik op de toekomst, vanuit de jongere generaties‘. Ruim 60 mensen kwamen bijeen om na te denken hoe jonge generaties prioriteit te geven in de kerken, nu en in de toekomst. Een avond met dromen over hoe met elkaar kerk te zijn en met Lego als werkvorm.

Mooie inzichten en goede ideeën

Dominee Aster Abrahamsen en de jeugdwerkers Daniel en Peter concluderen in een terugblik dat ‘er mooie inzichten en goede ideeën naar boven kwamen’. Er komt er nog een vervolg op deze avond puur en alleen voor tieners tijdens de jongerencatechese op 24 maart. Dan worden de inzichten en ideeën gebundeld en gepresenteerd tijdens de PgH-brede gemeenteavond op 28 maart over de nabije toekomst van de PgH.

Klik hier voor de terugblik van Aster Abrahamsen, Daniel Verbeeke en Peter van Wesel.