Na een jaar lang op weg zijn met het thema ‘Verbonden’, kunnen we concluderen dat ons sterker verbonden voelen met elkaar. Simone Lamain en Piet Meindertsma gingen in gesprek met vijf wijkpredikanten over het afgelopen seizoen.

De twee gezamenlijke prekenseries zijn misschien wel de sterkste activiteiten binnen het gezamenlijke jaarthema Verbonden. Predikanten preken in hun eigen wijkgemeente en soms nemen ze dezelfde preek mee naar een andere wijkgemeente.

Ds. Heleen Weimar ontwikkelde twee prekenseries. Zo mocht ds. Erik van Halsema preken over scheiden. Ds. Wim Moehn en ds. Aster Abrahamsen waren met het thema dienaar van woord onderweg. Bijzonder was dat twee predikanten zich letterlijk aan onze Protestantse gemeente verbonden.

Een Protestantse gemeente in ontwikkeling. Het PgH2024-proces beheerste ons gemeente-zijn. Hoe willen we samen kerk zijn? Hoe kunnen we samen bouwen aan geestelijke tempel waar God bij ons wil wonen?

Het jaarthema Verbonden ruilen we in voor ‘Ga je mee?’ voor volgend seizoen. Wederom een uitnodigend thema dat past bij het PgH2024-proces. Komende tijd vallen belangrijke besluiten. Van harte hopen we samen verder reizen én dat we uitnodigend mogen zijn voor alle Hilversummers.

Lees het volledige artikel in de volgende Kerkbrink. Dit tafelgesprek was een mooi extraatje in vervolg op ‘De Bethlehemkerk Draait Door’. De organisatoren willen graag door in het nieuwe seizoen.