We kijken terug op een geweldige dag zaterdag 24 juni want op het grasveld van de Bethlehemkerk was de Langste Pannenkoekentafel een feest. Pannenkoeken eten, bewegen met de Bewegingscoach Biko, luisteren naar de zang en muziek van de gitaarleraar Rutger ten Hove en vele talentvolle kinderen, stoepkrijten met Christa en je laten schminken door Elvira, Sophie en Arjette.

Prachtige weer, gelukkig met een briesje en voldoende schaduw, gezellige gasten en vele vrijwilligers.

21 pakken meel met de benodigde eieren en liters melk zijn gebruikt, en laten we zeggen rond de 250 - 275 pannenkoeken gebakken (aantal opgepeuzeld door de vrijwilligers zelf en uiteraard niet een mislukt). Privé thuis zijn er rond de 130 gebakken en rondgedeeld.

Hoe mooi om deze activiteit met elkaar te doen als kerkelijke gemeente samen met de buurtbewoners. Het smaakt naar meer!

Onderstaand artikel komt uit de Gooi en Eembode van deze week

Smullen bij de Bethlehemkerk: maar liefst 400 pannenkoeken geserveerd bij De Langste Pannenkoekentafel

Inmiddels een jaarlijkse traditie in Hilversum-Zuid: De Langste Pannenkoekentafel. Zaterdag waren veel bewoners naar de Bethlehemkerk aan de Loosdrechtseweg gekomen om te smikkelen en smullen.

De betrokkenen kijken terug op een geslaagde dag. Het mooie weer hielp daarbij natuurlijk ook mee. “Uiteindelijk zijn er 400 pannenkoeken geserveerd”, vertelt Bonny Rem-Veldstra namens Netwerk 1215. “Er waren zo’n honderd pannenkoeken vooraf gebakken en meegenomen, de rest is ter plekke gebakken.”

De Langste Pannenkoekentafel is een initiatief van verschillende organisaties in de wijk - verenigd in Netwerk 1215 - zoals speeltuin De Zoutkeet, Versa Welzijn, Hilverzon en een aantal kerken. Naast het eten van pannenkoeken konden de aanwezigen genieten van muziek door gitaarleraar Rutger ten Hove, was er spel met de bewegingscoach en konden kinderen zich laten schminken en zelf stoepkrijten.

Gezien het aantal pannenkoeken dat opging, denkt Rem dat er zo’n 150 tot 200 belangstellenden uit de buurt mee hebben gegeten. “Dat is echt wel veel, op zo’n warme zaterdag. Je ziet ook dat de belangstelling de afgelopen jaren steeds meer is toegenomen.”

De Langste Pannenkoekentafel is bovendien bij uitstek zo’n activiteit om mensen uit de buurt beter te leren kennen. “Het is echt een verbindingsactiviteit”, vertelt Rem. “Dat is natuurlijk prachtig.”

Lees het hele artikel en bijbehorende foto's op website van de Gooi en Eembode: klik hier