Binnenkort begint de kindercatechese in PgH-kerken weer. Er is een flyer gemaakt die je hieronder vindt. Ook op de PgH-site staan de activiteiten voor kindercatechese vermeldt.

De voorbereidingsgroep schrijft: ‘We gaan weer van start met kindercatechese! Wat is de kerk? En wie vormen samen de kerk? Hoe ziet een kerkdienst eruit? En waarom gaan mensen eigenlijk naar de kerk? Dit gaan we allemaal met elkaar ontdekken! Alle kinderen die in groep 4 tot en met groep 8 zitten zijn van harte welkom om mee te doen. Op 17 september en 1 oktober beginnen we in de Regenboogkerk om 12u00 met een gezamenlijke lunch. Ook ouders zijn welkom voor de lunch, en zij kunnen tijdens de catechese onder het genot van koffie en thee met elkaar in gesprek gaan.’

Nachtje slapen in de kerk

‘We sluiten de kindercatechese dit jaar wel op een heel bijzondere manier af: we gaan samen in de kerk een nachtje slapen en bereiden dan ook een echte kerkdienst voor samen, die de volgende dag zal plaatsvinden. Dit gaat gebeuren op 14 en 15 oktober.

Via dit formulier kun je je kind opgeven voor de catechese. We vinden het natuurlijk heel gezellig als iedereen naar alle lessen komt, maar de catecheselessen en het kamp zijn ook los te bezoeken, mocht het niet allemaal in de agenda passen. Dat kun je op het formulier aangeven. Meer informatie over het kamp volgt nog.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met ds. Aster Abrahamsen via dit mailadres. We hebben er zin in! Aster, Peter, Anne Mareike, Esther en Fokko.’