ZinCafé Hilversum organiseert in het seizoen 2023/24 een zestal boeiende avonden rond rituelen.

Op de tweede avond woensdag 25 oktober a.s. gaat het over de betekenis van rituelen bij afscheid van het leven. Deze avond is een opmaat naar de maand november die in de christelijke traditie een maand van gedenken is. Denk aan Allerzielen op 2 november, het gedenken van de overledenen.

Christiaan Boers, musicus en geestelijk verzorger zal in zijn lezing ingaan op vragen als: Welke rol spelen rituelen bij het afscheid van het leven en hoe kunnen rituelen het sterven zelf verlichten.

Op deze avond is er ook een belangrijke plaats ingeruimd voor muziek. Liesbeth Dercksen, (kerk)musicus en muziektherapeut, zal met haar harpspel de helende werking van muziek en klank laten horen. Zij werkt hiermee in de hospice-zorg.

De avonden van ZinCafé Hilversum zijn van 20.00 -22.00 uur in de Bibliotheek Hilversum ‘s-Gravelandseweg 55, 1217 EH Hilversum.
Na de lezing is er de mogelijkheid van een nagesprek.
Entree: €5,- inclusief één consumptie.
Volgt u de hele serie, dan betaalt u €20,-.

ZinCafé Hilversum is een initiatief van de Protestantse Gemeente Hilversum in samenwerking met de Bibliotheek Hilversum en de Raad van Kerken Hilversum.