In de gemeente Hilversum heeft Daniël van Zaalen een lintje opgespeld gekregen van burgemeester Gerhard van den Top. Daniël is in de Regenboogkerk een bekend gezicht. Hij is betrokken gemeentelid en schenkt regelmatig koffie.

Burgemeester Van den Top roemde Van Zaalen: “Hij is een voorbeeld voor onze samenleving. Ondanks zijn niet aangeboren hersenletsel, is hij niet bij de pakken neer gaan zitten”. Hij zet zich dagelijks in voor mens, dier en milieu. Daniel is lid van de adviesraad van het Sociaal Domein. Hij was lid van de centrale cliëntenraad van Sherpa. Politiek is hij betrokken geweest bij de SP en de PvdA. Nu doet hij vrijwilligerswerk bij het CDA. Daniel moest de burgemeester op een paar punten corrigeren, maar zei burgemeester Van den Top: “Deze jarenlange tomeloze – en eigenlijk incomplete – opsomming van inzet verdienen openlijke waardering”. Zijn inzet is ook opgemerkt in Den Haag. Koning Willem Alexander heeft Daniël van Zaalen daarom benoemd tot lid in de orde van Oranje Nassau.

“Verbinding met de kwetsbaren. Hen een gezicht te geven. Zonder alle medemensen om mij heen, had ik hier niet gestaan”, dankte Daniël iedereen. “Zonder elkaar red je het niet. Laat niemand vallen”.

In de gemeente Wijdemeren is Otto Scholten onderscheiden. Hij is sinds 1978 actief bij de Protestantse gemeente de Graankorrel in ’s-Graveland. Otto Scholten is onder meer jeugdouderling geweest en voorzitter van de kerkenraad. Hij is nauw betrokken bij de samenvoeging met onze Protestantse gemeente.

foto gemeente Wijdemeren, Otto Scholten staat helemaal rechts.

In Hilversum is ook mevrouw H. Teunissen-Hulshuis onderscheiden voor haar inzet voor kerk en samenleving. Zij heeft zich vele jaren ingezet voor de Hervormde kerk in Huizen en de Protestantse gemeente van Bussum. Zij staat op de foto links van de burgemeester.

Daniel staat rechts naast de burgemeester.