Maandag 24 juni vergadert de algemene kerkenraad. Belangrijkste agendapunt is het PgH2024-proces. De algemene kerkenraad neemt een definitief besluit over de gebouwen. In mei heeft de algemene kerkenraad het advies van de PgH-gebouwencommissie overgenomen in een voorlopig besluit.

Andere agendapunten zijn de gedragscode veilige kerk, opvolging van Rianne ten Voorde, voorganger in Vitamine G, verlenging van het contract van jeugdwerker Peter van Wesel en aanstelling van een  kerkelijkwerker voor Bemore+

Op dit moment zijn de protestantse Gemeente De Graankorrel in ‘s-Gravenland en de Oecumenische Streekgemeente Kortenhoef zendende gemeenten voor pioniersplek PioWij.
Het verzoek van PioWij aan onze Protestantse gemeente is, om zendende gemeente te worden op het moment dat De Graankorrel zich aan onze gemeente verbindt.

Let op: De vergaderingen van de algemene kerkenraad zijn openbaar, behalve waar het over personele zaken gaat. De vergadering van maandag 24 juni is daarom tot 20.45 uur besloten. Daarna zijn geïnteresseerden welkom in de Regenboogkerk, dus ook bij het definitieve besluit over PgH2024.