De 1e collecte is voor Kerk in actie Syrië
Op 6 februari zijn Turkije en Syrië getroffen door een allesverwoestende aardbeving. Daar kwam op 20 februari nog eens een zware aardbeving overheen.

Na de bloedige burgeroorlog, gevolgd door een diepe economische crisis, treft deze ramp de mensen in Syrië extra hard. De Verenigde Naties schat  dat circa 5,3 miljoen mensen in Syrië hulp nodig hebben. Wil de hulp hen goed bereiken, dan zijn bestaande, betrouwbare netwerken van cruciaal belang. De kerken zijn bij uitstek – en al eeuwenlang - diep geworteld in de gemeenschappen. Kerk in Actie kan directe hulp bieden aan de slachtoffers in Syrië, omdat de organisatie daar al jarenlang goede banden heeft met de kerken en diaconale organisaties.

De steun van Kerk in Actie loopt via de Raad van Kerken in het Midden-Oosten, waarbij Anglicaanse, Syrisch-Orthodoxe, Griekse, Armeense en evangelische kerken zijn aangesloten.

Daarom is de collecte op zondag 19 maart bestemd voor noodhulp aan Syrië. Maak uw bijdrage over naar:

NL79 RABO 0373 7117 86 t.n.v. Diaconie Protestantse gemeente Hilversum onder vermelding van ‘Noodhulp Syrië’.

De 2e collecte is voor de protestante wijkgemeente Hilversum (PGH).
PGH houdt onze wijkgemeente in stand. U steunt onze kerk met een gift aan deze collecte. Maak uw bijdrage over naar:

NL45 RABO0373722591 inz. betalingen o.v.v. PGH

De 3e collecte is voor missionair werk
In Nederland gaan steeds minder mensen naar de kerk, maar dat betekent niet dat er geen behoeft is aan zingeving. Kerken spelen hierop in met pioniersplekken.

Met de opbrengst van deze collecte ondersteund de protestante kerk pioniersplekken in het hele land. Doet u mee? Maak uw bijdrage over aan

NL45 Rabo 0373722494PGH inz. PWG Bethlehemkerk o.v.v. Missionair werk.

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via Bethlehemkerkcollectes. Als u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.