1- St. SchuldHulpMaatje

Samen lukt 't, dat is waarin wij geloven bij SchuldHulpMaatje.

Zeker als je in de schulden zit, heb je iemand nodig die in je gelooft en je helpt. Zonder te oordelen, maar gewoon met je aan de slag gaat om weer financieel orde op zaken te stellen. Onze maatjes doen dat.Stichting SchuldHulpMaatje Hilversum en omstreken is een vrijwilligersorganisatie. De getrainde vrijwilligers helpen mensen die in de financiële problemen zijn geraakt. Een schuldhulpmaatje helpt mensen bij het op orde brengen van hun administratie en financiën. Hij of zij neemt echter niet de plaats in van de professionele hulpverlening van sociale diensten of bureaus voor schuldhulp. Wel biedt hij of zij ondersteuning en kiest daarbij voor een structurele aanpak. Geen symptoombestrijding, maar hulp die uitkomst biedt voor de lange termijn. Dat betekent dat een maatje niet alleen helpt om orde op zaken te stellen, maar ook leert hoe je een financieel gezond leven kunt leiden.

2- Plaatselijke kerk Protestantse Gemeente Hilversum (PGH).

PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. En steunt de Protestantse Kerk; landelijke organisatie, dienstverlening en betaalde professionals.

3- KiA Pastoraat: Preken in gebarentaal.

Dove mensen voelen zich vaak eenzaam en onbegrepen in gewone kerkelijke gemeenten. Hun visuele dovenwereld is eent otaal andere dan de horende woordenwereld.

Daarom is er binnen de Protestantse Kerk categoriaal pastoraat voor doven.

Speciaal opgeleide dovenpastors helpen dove mensen om de weg met God te gaan, bijvoorbeeld in dovendiensten met gebarentaal.

Dovenpastors maken deel uit van het Interkerkelijk Dovenpastoraat dat hen helpt zo goed mogelijk invulling te geven aan kerkelijk werk onder dove mensen.

Via het programma Pastoraat ondersteunt de Protestantse Kerk diverse vormen van categoriaal pastoraat in Nederland zoals het doven pastoraat.

Met jouw gift aan de collecte ondersteun je het pastoraat aan dove mede-gelovigen, die net als wij allemaal pastorale andacht, troost en bemoediging nodig hebben in tijden van vreugde en verdriet.

U kunt uw gift overmaken op de volgende manieren:

• via de Appostelapp(Heeft de voorkeur)
  • via de collectezak
  • m.b.v. een overschrijving met onderstaande banknummer

1.Diaconie PgH: NL04 RABO 0373 7117 86 o.v.v. SHM

2.PGH inz. betalingen: NL45 RABO 0373 7225 91 o.v.v. Plaatselijke kerk

3 Diaconie PgH: NL04 RABO 0373 7117 86 o.v.v. KiA Pastoraat

Graag bij het overmaken het doel vermelden

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.