De 1e collecte is voor bijbels in het Saramaccaans.
Dit is de taal van mensen die in Suriname in het oerwoud leven. Daarmee sluiten de we aan bij de actie van het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) ‘Bijbels voor Suriname’.

Diep in het Surinaamse regenwoud verlangen mensen naar de Bijbel in hun eigen taal. Zowel het vertaalwerk als het verspreiden van de Bijbel is belangrijk voor de tienduizenden bewoners van het binnenland van Suriname.

Vroeger was de Bijbel er alleen in het Nederlands. Veel mensen kunnen die taal lezen, maar niet verstaan. Anderen kunnen hem helemaal niet lezen. Maar nu we er een eigen Bijbelvertaling is, kunnen ze bijbelteksten lezen in het Saramaccaans. En dat begrijpen mensen wel.

De Saramaccaners zijn afstammelingen van gevluchte slaafgemaakten. Zij verscholen zich in het binnenland van Suriname, waar ze vrij van slavernij konden leven. Nog altijd zijn veel Saramaccaanse dorpen ver van de grotere steden en sommige kunnen alleen bereikt worden per boot.

Maak uw bijdrage over naar: NL79RABO 0373711794 t.n.v. PGH o.v.v. Bijbels Suriname

De 2e collecte is bestemd voor de Protestantse Gemeente Hilversum (PGH).
PGH houdt onze wijkgemeentes in stand. En steunt de Protestantse Kerk; landelijke organisatie, dienstverlening en betaalde professionals.

U steunt onze Kerk met een gift aan deze collecte.

Uw bijdrage kunt u overmaken op: NL45RABO0373722591 PGH inz. betalingen o.v.v. PGH

De 3e collecte is onze avondmaalscollecte en bestemd voor de Voedselbank.
Uw bijdrage kunt u overmaken op: NL45RABO0373722494 PGH inz. PWG Bethlehemkerk o.v.v. Voedselbank

Wijze van betalen
De collecten kunt u voldoen via BethlehemkerkcollectesAls u een smartphone heeft kan de QR-code hieronder gebruikt worden.
Ook kunt u uw gift overmaken via de bankrekeningnummers die bij de doelen vermeld worden.

Alle gevers thuis en in de kerk: Hartelijk dank!

Makkelijk: Giften via één iDeal-boeking overmaken? Scan dan de QR-code hierboven: De betalingen komen deze week ten gunste van bovenstaande collecten.